Radio - Sjukt rörande film

Radio är en dramatisk och upplyftande berättelse baserad på en verklig historia om hur udda vänskap kan ändra människors attityder. Efterblivne James Robert Kennedy (Cuba Gooding Jr.) är en ensamvarg som ägnar sina dagar åt att hänga vid fotbollsplanen. Fotbollstränaren Harold Jones (Ed Harris) som är en av stadens mest respekterade män låter honom hjälpa till vid träningen och ger honom smeknamnet "Radio" för hans kärlek till musik och gamla radioapparater. Sakta vinner Jones Radios förtroende och visar honom en helt ny värld. Men deras vänskap ifrågasätts av stadens invånare som tycker att Jones borde koncentrera sig på fotbollsträningen istället. Jones tvingas att ta ett svårt beslut som påverkar både hans famlij, hans vänskap med Radio och hans karriär som fotbollstränare.

Betyg: 5/5
Eftersom jag ännu inte recenserat någon film här på bloggen som fått betyget 5/5 var jag tvungen att skriva om en av dom bäsat filmerna jag sett "RADIO"! Den här filmen är helt sjukt bra och jag iallafall blev väldigt berörd av denna film, och fick helt nya synvinklar på saker i livet. Filmen har påverkat mig väldigt mycket. För er som är rädd att filmen ska handla om mycket sport så kan jag säga till er att det verkligen inte är en sådan sport film. Kan lungt säga att ni inte kommer att bli besvikna på denna film. Filmen är verklighetsbaserad och det gör den ännu mer underbar än vad den redan är! Mycket bra skådespeleri av Cuba Gooding Jr. som verkligen imponerar i denna film. Ni som inte sett filmen MÅSTE bara se den, och ni som sett den säger jag bara se om den! Så bra är denna film enligt mitt tycke. Filmen är från 2003 för er som undrar!

Genre: Drama, Sport
Skådespelare: Ed Harris, Cuba Gooding Jr., S. Epatha Merkerson, Alfre Woodard, Debra Winger, Patrick Breen,
Längd: 109 min



Kommentarer
Postat av: Amanda

funderar på att se denhär :) tack för tipset.

2008-02-28 @ 21:58:15
URL: http://hannusamanda.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0