Lions for Lambs - Knepigt Drama

Efter att ha inspirerats av professorn i statsvetenskap Dr Malley bestämmer sig studenterna Ernest och Arian för att göra något viktigt av sina liv och går med i kriget i Afghanistan. Samtidigt försöker Malley att övertala en annan student att ägna sig åt sina studier.

Betyg: 2/5
Detta var englit min mening en väldigt knepig film, inte alls i min smak. Det var alldeles för mycket konversation och filmen utspelade sig i princip i två olika rum. Är man väldigt politiskt insatt och intresserad så kan filmen säkert få höga betyg. För detta var ett politiskt drama. För mig höll inte underhållningen alls. Trots de så gav filmen några tankeställningar iallafall. Vet inte om jag ska säga att ni bör se den eller inte, men som sagt är ni inte så värst intresserade av amerikas krigs politik så behöver ni inte se den! Någon som sett den och vill ge sina åsikter?

Genre:
Drama
Skådespelare:
Robert Redford, Meryl Streep, Tom Cruise, Peter Berg, Tracy Dali
Längd: 88 min




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0