Beowulf - En ovanlig film

Kung Hrothgar har problem i sitt rike med jättemonstret Grendel som terroriserar hans folk. Den store krigaren Beowulf dyker upp, dräper Grendel och blir samtidigt offer för Grendels mors ilska och förtrollning. Han blir arvtagare till riket och efter många år ger sig Grendels mor tillkänna igen.

Betyg: 1/5
Ävenn denna film hade jag STORA förhoppningar på när jag först hörde talas om filmen. Men det var innan jag fick reda på att filmen va helt animerad. Varför behövde dom göra denna film så? Tyvärr som ni förstår så uppfylldes inte mina förväntningar alls, filmen var grymt gjord med hjälp av all dator teknik! Det kändes som man satt och tittade på ett data spels introduktion under filmen. Kanske är detta morgondagens filmer? Hoppas inte det! Men för er som gillar mycket animation och effekter så kan jag tänka mig att detta är en perfekt film för er!



Skådespelare:
Ray Winstone, Crispin Glover, Angelina Jolie, Brendan Gleeson, Anthony Hopkins, Robin Wright Penn, John Malkovich, Alison Lohman, Sebastian Roché, Dominic Keating
Manus: Roger Avary, Neil Gaiman
Genre: Drama,Animerad, Äventyr, Fantasy
Längd: 113 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0