We own the night

Bobby är nattklubbschef i New York. Hans bror Joe och pappa Bert är polischefer, som tvingas göra razzia på El Caribe för att fånga den ryske storlangaren Nezhinski. Händelsen är upptakten till ett regelrätt krig mellan polis och rysk knarkmaffia. Bobby och Joe med pappa Bert hamnar på var sin sida i frontlinjen. Bobby måste välja. Vilket beslut han än tar, äventyras hans och familjens liv.


Betyg: 3+/5
Den här filmen såg jag för några dagar sen och tycker den va riktigt bra! Klart värd att se! Men samtidigt så kändes det som om det var något som saknades i filmen! Har läst runt lite och vissa jämnför denna film med The Departed och det kan jag hålla med om till viss del! Fast tycker det skiljer mycket mella dessa filmer bland annat tempot i filmen som saknas i We own the night! Hade väldigt höga förväntningar på denna film när jag såg trailern och roll listan! Med namn som Joaquin Phoenix, Mark Wahlberg, Robert Duvall, Alex Veadov, Christopher Walken, Eva Mendes så kan man inget annat än att ha höga förväntningar! Som jag redan sagt så tycker jag att man ska se filmen för den berättar en bra berättelse men ha inte för höga förväntningar för då tror jag att ni kommer att bli missnöjda!






Skådespelare: Joaquin Phoenix, Mark Wahlberg, Robert Duvall, Eva Mendes, Tony Musante, Alex Veadov, Christopher Walken
Manus: James Gray
Genre: Drama, Thriller
Längd: 117 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0